Sınavlardan Yüksek Puan Alma Stratejileri

Tatil bitti, okullar açıldı. Veliler açısından, çocuğa okul kıyafetleri ile kırtasiye malzemesi alımı ve okul servisinin ayarlanması gibi maddi külfeti olan faaliyetler sona erdi. Veliler, imkânları dâhilinde çocuklarının arzularını yerine getirmek için büyük özveri sergilemekteler. Tabii çocuğu 7. ve 8. sınıfta yani LGS hazırlık sürecinde olan ailelerde farklı bir telaş ve uğraşı da başlamış oldu.
Her türlü başarının, kişinin kendilik algısını etkilediği günümüzde sınavlar çok daha büyük anlamlara sahip olmaya başladı. Her geçen gün LGS’ye giren öğrenci sayısı nicelik bakımından artmakta, özel okul sayısının fazla oluşu da rekabeti daha da yükseltmektedir. Öğrencilerin arzu ettikleri okullara girebilmeleri için kendilerini nitelik bakımından geliştirme ihtiyacını kaçınılmaz kılmaktadır.
Velilerin yüksek beklentisi, artan rekabet, sistem değişikliği kaynaklı belirsizlikler ve sınav kaygısı; LGS hazırlık sürecini doğrudan etkileyen, öğrenci ve velinin hayatlarını kâbusa dönüştüren birer etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sıkıntılı sürecin etkili ve verimli hale dönüştürülmesinin püf noktalarını Düzce Üniversitesi’nde Araştırma Görevlisi Taner ATMACA, eski adıyla TEOG; yeni adıyla LGS’den yüksek puan (490+) alan öğrencilerin ve ailelerin ortak özellikleri konulu doktora tez çalışması ile ortaya koymuştur. İşte bu araştırmadaki dikkat çekici en önemli hususlardan bir tanesi öğrencinin sınav aşamasındaki kararlılığı, disiplinli çalışması, okul desteği, aile desteğinin yanı sıra bir uzman desteğinin de şart olduğu gerçeğidir. Tüm bunlarla beraber sosyal ve sportif bir faaliyete dahil olmanın da LGS’de öğrenciyi başarıya götürecek etken olarak göze çarpmaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir